Tayland Günlükleri

              Bangkok 1. Gün

     Havaalanına sabah 6'da iniyoruz.Pasaport kontrolüne girmeden önce sizden immigration kart doldurmanızı istiyorlar. Bu karta temel bilgilerinizi ve kalacağınız yeri, seyahat amacınızı ve süresini yaziyorsunuz.
     Pasaport kontrolünden geçiş çok kolay.Tayland bir turizm ülkesi olduğundan turist yoğunluğuna alışkınlar. Uykusuz gözlerim ve yorgunluğuma rağmen görevlilerin güleryüzlüğü ve yardımseverliği beni etkiliyor .Zaten girişinden çıkışına kadar ben Tayland'da güleryüzlü ve yardımsever olmayan bir insana rastlamadım.
     Havaalanında bilgi alabileceğiniz masalar var daha önce kontrol etmeme rağmen yine de Khosan Road'a giden servislerin nerede olduğunu görevliye soruyorum. Havaalanında 1. Katta çıkışta S-1 numaralı servisler var ve bu servisler 60 baht karşılığında Khosan Road'a gidiyorlar. Süre trafiğe bağlı olmakla birlikte en az 45 dakika sürüyor.

     Otobüste çok sayıda turist var çünkü Khosan Road sırt çantalı turistlerin uğrak yeri. Avrupalı, Avustralyalı, Amerikalı ya da dünyanın dört bir yanından gençler akın akın buraya geliyorlar. Bende turistik noktalara yürüme mesafesinde olması nedeniyle Khosan Road'u tercih ediyorum. Ayrıca burada geceliği 20 TL'den başlayan hosteller bulmak mümkün. Ben tercihimi The Twins hostelden yana kullanıyorum. Booking'te okuduğum olumlu yorumlar bu tercihi yapmamda etkili oluyor. İkiz İtalyan kardeşler yaşları henüz 22 olmasına rağmen burayı işletiyorlar ve konuklarına karşı çok yardımseverler.
   S-1 servisinden Khosan Road'da inince beni inanılmaz ağır baharat ve yağ kokusu karışımı karşılıyor. Alışkın olmadığımdan inanılmaz yadırgıyorum ve yürürken midem bulanıyor.



Khosan Road

 Saat erken olmasına rağmen  sokak satıcıları tezgahlarının açmaya başlıyorlar. Sabahın köründe aynı yağda tavuk, balık ,domuz her türlü eti pişiriyorlar ve bu ağır koku dayanilmaz hale geliyor. Bangkokta geçirdiğim ilk iki günü ağızdan nefes almayı öğrenerek geçiriyorum.
    Havaalanına inince karşınıza kalacağınız gün sayısına göre seçebileceğiniz sınırsız internetli telefon hatları satan dükkanlar karşılıyor.299 baht karşılığında 8 gün süreli sınırsız internet alıyorum ve hızı müthiş. Bu sayede taksi ya da tuk-tuk parası vermeden kalacağım yeri Google harita sayesinde buluyorum. Sabah saat 8 de buluyorum hosteli. Genelde en erken giriş 12 civarı yapılır. Gittiğimde İtalyan kardeşlerden birini resepsiyonda görüyorum ve en kötü bavulumu bırakayım diyorum. Boş yatağım var erken giriş yapabilirsin diyor ve günün en güzel haberi bu benim için....




              Bangkokta ilk fotoğraf

     Gelmeden önce Ceylinle tanıştık.O da Air Astana ile Kazakistan aktarmalı olarak hemen hemen benim geldiğim rota ve bekleme süresiyle buraya gelmiş. O beden önce geldiği için bana Khosan Road civarını gezdirmesini rica ediyorum. O da bende içiciyiz. Bir tapınak gördükten sonra hava çok sıcak oturup birer bira içelim  diyoruz. Gündüz Khosan Road'un bir esprisi yok. Her şey gece 22 den sonra başlıyor.


                   Khosan road civarında bir tapınak 



Budizmin olmazsa olmazı heykeller 

      Ana gündem maddemiz burada nasıl yemek yiyeceğimiz. Ben aslında yemek seçmem ama yola çıkmadan  bir gün önce yediğim karışık tosttan zehirlenmem beni  tedirgin ediyor.
       Akşam çıktık Khosan'a. Her yerde yemek pişiren sokak satıcıları ve inanılmaz ağır bir koku tezgahların yanından burnumu tıkayarak ve koşarak geçebiliyorum. Bir kaç gün içinde alışıyorum ve sokak yemeklerini yemeye başlıyorum.  Khosan da Central Bar ve Lucky Bar adlı iki mekan var ve bu ikisinde sokağa taşan insanlar sokak partilerinin başlamasına sebep oluyorlar ve bu partiler 3 ya da 4'e kadar sürüyor. Avrupalı ve Amerikalı gençler çekilince ortalık gerçek sahiplerine kalıyor. Ladyboylar, orospular ve oraya eğlenmeye gelen Taylandlı öğrenciler.


Sokağa taşan Khosan partileri. 

    Biz ilk gün The club adlı bir mekana gittik. Girişi 150 baht yaklaşık 20 TL yapıyor. İçeceklerde içeride 20 TL civarında. İlk gün olduğu için henüz tanıma aşamasındayım pusudayım ve ortamı kesiyorum sadece. Saat ilerledikçe Ceylin ayrılıyor ve ben Güney Koreli bir kızla tanışıyorum. Kızın arkadaşına da Hintli bir çocuk musallat oluyor. Hint erkeklerine ayrı bir parantez açacağım ileri de özellikle Pattaya kısmına geldiğimde.
    Kızlar kütük gibi sarhoş ve otellerine dönmek istiyorlar. Dışarı çıkıyoruz ve ben çok yorgunum.  Çocuk muazzam ısrarcı karalar bağlamış vaziyette ve benim umursamazlığımdan hoşlanmadığını vücut dilinden anlıyorum. Bende kendisinden hoşlanmadım zaten. Sonra bu Koreli kızın yanına başka bir çocuk geliyor Hintli hemen araya giriyor ve ortam gerilmek üzere. Hemen araya girip yatıştırıyorum olayı. Burada yapmayın gençler babında konuşuyorum kadının harman olduğu yerdeyiz. Nasıl ki Anadolu insanı kendi memleketi için yiğidin harman olduğu yer der  Tayland'da kadının ve kadınsı erkeklerin harman olduğu yer. Hintli çocuk arayışta şuraya gidelim buraya gidelim diyor bana.  Sen git kardeşim diyorum yolları ayıralım bende kaldığım yere aheste aheste dönüyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA