Tayland Günlükleri -3

     Bangkok 3. Gün 

     Yeğenim ver oradan bakalım bir Chang, U beer ya da Leo. Olmaz bugün de Kralın doğum günü. Oğlum adam doğmuş işte kutlayalım ne güzel.
      .................................................
   
     Ben geldim o çılgın Tayland Budizmin Mekkesine dönüştü .O zaman tapınak gezmeye devam. Zaten Khosan Road'un esprisi  turistik noktalara yürüme  mesafesinde olması yoksa Basmane'den hallice bir yer.


Altın kapılarımız kan oldu Tayfun. 

    Yürürken birden önümü polis kesti. Bekleyebilir misin dedi? Neden dedim; beklemeniz lazım diyerek kestirip attı.  Seferber olup tüm trafiği 3-5 dakika içerisinde boşalttılar. Adamın yakasında Royal Police yazıyor. Çözdüm olayı Kral geçecek. 



Şuan tayland'ın kralı olan abimizin gençlik fotoğrafları her yerde. Bir gecede kraliyet aile servetinden 30 milyar doları kişisel servetine kattığı söyleniyor. 

    Tayland'da krala ve ailesine inanılmaz büyük bir saygı var. Bu saygı korkudan mı yoksa sevgiden mi onu çözemedim. Bir kaç dakika içerisinde 200-300 kişilik bir araç konvoyu eşliğinde Rolls Royce marka bir araçla kral geçiyor .İşte her yerde fotoğraflarını gördüğüm adam önümden geçti az önce. Konvoy dağıldıktan sonra polis geçebilirsiniz diyor ve sabrımıza teşekkür ediyor. Çok saygılı adamlar be!



 Benden Budist olmaz zannımca.

    Golden Mount'a geldim. Yürürken tesadüfen gördüm ve ilgimi çekti. Girişi yine 50 baht. Yüksek bir noktaya çıkıyorsunuz ve her yerde çanlar var. Her geçen çanları çalıyor buraya o yüzden kafa sikme tapınağı adını taktım. Bunu yapan da Taylandlılar değil hippi tipli turistler. O çanı çalınca ne oluyor acaba. 



Golden Mount'a çıkan merdivenler.


Abim gözünü seveyim sen çalma su zımbırtıyı

Dua gündüzlerine devam. İçeri de insanlar dualar ediyor ve bir Budist rahip bir şeyler anlatıyor. Hem Buddha heykellerinin hem de rahibin önünde para kutuları var. Duasını eden 50-100 baht ateşliyor .Buddha'nın paraya ihtiyacı var.Her cuma namazı çıkışının paraya bağlanmasi gibi buddha.



Golden Mount iç tapınağı.

Tapınağın üst kısmında bir kule var ve bir kadın tanrıça  heykeli. Budizm hakkında bilgim çok sınırlı o yüzden kimdir nedir bilmiyorum ama önünde kendinden geçerek dua edenler gördüm.




Golden mouth terasında yer alan kadın tanrıça  heykeli 

     Tavaf geleneği Budistlerde de var sürekli tapınakların ya da heykellerin etrafında dönüyorlar.Tütsüler yakılıyor,çiçekler satın alınıyor.



Ciçekler, tütsüler ve tavaf. 



Saflarda yerimizi aldık Budist kardeşlerimizi ibadetlerinde yalnız bırakmadık. Beraber yürüdük biz yollarda.


Golden mount tapınağından Bangkok manzarası. 

Bu gece hasret bitecek geceyi Khosan Road'da içerek sonlandırıyoruz. İlk sokak yemeğimi yedim 60 bahta chicken kebab halal! Lezzetli gerçekten ve bana bir şey olmadı. Mutluyum!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA