Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

            Angkor Wat 

     12. Yüzyılda Khmer Kralı Suryaverman Hindu tanrıçası Vişnu adına görkemli bir tapınak inşa edilmesine karar verir. Vişnu adına inşaa edilen bu tapınak Agkor Wattır.  Khmer dilinde Angkor ''şehir'' Wat ise "tapınak " anlamına gelmektedir . Burası yaklaşık 400 km'lik alanda yer alan bir çok tapınaktan oluşmuş bir alandır. Bunlardan en bilineni ve en ünlüsü 1992 yılında UNESCO tarafından dünya kültür mirasına alınan Angkor Wattır. 
 

Angkor Wat 



  Katil gibi poz verdiğim bu bilet bir gün süreyle tüm tapınaklara giriş anahtarınız her 3-5 km de bir soruyorlar



 Bilet kuyruğu 

   Angkor Wat'ı görmek için 1 ya da 3 günlük bilet seçenekleri mevcut . 1 günlük Angkor Wat bileti 37 dolar, 3 gün olan ise 62 dolar. İrili ufaklı yüzlerce tapınak olduğundan 3 günlük bilet almak tapınakların hepsini görmek için daha ideal. Tapınakların arasında mesafeler uzak  bu nedenle tuk-tuk ya da taksi alternatifleri denenebilir.  Bisiklet kiralayarak tapınaklara ulaşan ve tapınakları bisikletle gezen çok fazla turiste rastladım.


Angkor Wat Tapınağı 

       Amouy'a sabah erken gidelim diyorum ama çok erken olacağını düşünerek saat 8.30 da geleceğini söylüyor .Otelden gelip beni aldı ve ilk olarak Angkor Wat biletini alacağım yere gidiyoruz. Bilet sırası kalabalık yaklaşık 15 dakika bekliyorum ve bir günlük bilet aldım.37 dolar kredi kartıyla (Visa/Master) ödenebiliyor. Angkor Wat biletini sakin atmayın çünkü gezdiğiniz süre içerisinde gideceğiniz her tapınak öncesinde görevliler biletinizi görmek istiyor. 


 Çimen gördüm mü dayanamam 


 12. Yy da inşa edilen Angkor Wat tapınakları 

       Angkor Wat , Angkor Tomb ve Ta Phrom tapınaklarını  gezmeye karar veriyoruz. İnanılmaz sıcak ve nemli bir hava var ve daha yola çıkar çıkmaz terlemeye başlıyorum. Tapınakları gezmeye başlamadan önce Amouy ve kendime su alıyorum . 
        Angkor Wat ve çevresi dünyanın en büyük dini yapısı olarak kabul ediliyor . Angkor Wat içerisinde yer alan  çocuk yaşta Budist rahipler, dilerseniz size dua edip kutsuyorlar(benzeri bir şeyde olabilir). Ben iki küçük Budist rahibin turistlere rap yapar gibi seri şekilde dua edip su firlattıklarını gördüm. Angkor Wat; Khmer taş ustalığının ve mimarisinin  en görkemli örneklerini sergileyen tapınaklara sahip. Burayı gezdikten sonra rotamızı Angkor Thomb'a çeviriyoruz.  



Mikrofonda minik Budist rahip  rap show 
  
         Devasa kayalara oyulmuş insan suretleri Angkor Thomb'u oluşturuyor. Angkor Wat ve Angkor Thomb arasında 5-6 km'lik  bir mesafe yer alıyor.  Yol boyunca tuk-tuk sürücüleri araçlarının arka kısmında uyukluyorlar.( Evet dünyanın en miskin halkı Kamboçyalılar olabilir).
 



Angkor Thom tapınağında kayalara işlenmiş dev suretler 


Angkor Thomb
  

Angkor Thomb'a gider iken 

        Angkor tapınakları Khmerlerin Tayland'dan gelen saldırılar ve baskılar sonucu başkenti Phnom Penh'e taşımasıyla uzun bir süre unutuluyor . Burayı yeniden keşfeden Fransız Henri Mouhot'un kitabında  bu bölgeden görülmeden ölünmez diye bahsetmesi sonucu popülerlik kazanıyor . Öyle ki bugün Kamboçya bayrağının simgesi Angkor tapınaklarıdır.
   

Geleneksel kıyafetleri içinde ekmeğine koşan ablalar 


Vişnu( salladım olmayabilir )


         Angkor Thomb'dan sonra durağımız Ta Phrom  tapınakları oluyor. Geniş gövdeli ve  uzun boylu ağaçların yer aldığı bu tapınakta diğer ikisi kadar göz alıcı ve nefes kesici.  Ta Phrom tapınağı Angelina Jolie'nin başrolünde oynadığı Thom Rider  filmlerinde ve Temple Run oyununda arka mekan olarak yer aliyor.  Fig, Banyan ve Kapok isimli ağaçlar geniş gövdeleri ve dallarıyla tapınakları ve taş duvarları sarmış vaziyetteler ve bu ağaçlar adeta tapınakları yutmuş gibi duruyorlar.  Ta Phrom'da dolaşırken fantastik bir film sahnesinin ya da macera dolu bir aksiyon filminin içerisinde gibi hissediyor insan kendini....


Ta Phrom Tapınağı 


 Ta Phrom 


Kadim ağaçlar 





      Amouy olmasaydı tüm bu tapınakları gezmenin maliyeti sadece ulaşım olarak 15-18 dolar arasında olacaktı. 37 dolar  Angkor Wat giriş ücreti olduğunu düşünürsek tapınakları gezmenin günlük maliyeti 50 dolar ve üzerinde olacaktı. Dönüşte sevgili Kamboçyalı arkadaşıma benzin parası vermek istiyorum ama ne yaparsam yapayım kabul etmiyor .



Günün kahramanı 


62 dolarım olaydı da üç gün gezeydim :( 



Ta Phrom 

           ……….............................................

       Tapınaklardan  dönüşte saatlerce sıcak güneşin altında yürümenin verdiği  yorgunlukla uzun süre uyuyakalıyorum . Akşam saat 9 civarı uyandım ve Siem Reap'ta son gecem. Siem Reap küçük, şirin ve keyifli sayılabilecek bir şehir . Tapınakları gezdigim için artık burada yapacağım pek bir şey kalmadı . Pub Street'e yürürken  yolda bir turizm acentesi görüyorum ve ertesi gün 12.30 'a başkent Phnom Penh'e giden bir otobüs bileti alıyorum . Otelden transfer dahil toplam 8 dolar ücreti var. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Akka-Akko-Acre

ATiNA