Siem Reap

Siem Reap 

    Gelmeden önce Booking.com üzerinden 2 kişilik duble yataklı oda ayırttım. Otele giriş yapınca görevli sizi bugün 3 yataklı odaya alacağız yarın geçeceksiniz yerinize diyor. Aslında otel güzel üst katında havuz ve bar kısmı var. Dinlenmek ve kafa dinlemek için ideal bir yer. Çalışanları da iyi niyetli ama oda değiştirirken bavulumu kendim taşıdım ve yeni odaya geçerken çocuk bahşiş ister gibi bakıyor. Hem bana iş yaptırıp hem bahşiş beklemesi biraz tuhaf geldi bana. 


Siem Reap sokakları

       Akşam 10 civarı Pub Street'e nasıl gideceğimi soruyorum ve bir görevli bana harita verip açıklıyor. Tayland'dan sonra Kamboçya çok daha naif, sessiz, kendi halinde bir ülke. Pub Street'e geldim Tayland'daki o coşku, kalabalık burada yok. Mekanlar şaşırtıcı derecede iyi dekore edilmiş ve temiz. Kamboçya'da alkol ve sigara çok ucuz.  Ellilik fıçı bira 0.5-1 dolar arasında değişiyor. Kokteyl fiyatları 1-2 dolar arasında yer alıyor.

   
        Siem Reap'ta gece kulübü diyebileceğimiz  tek yer Temple Kulüp. Büyük boy sürahi bira 3 dolar yanında 2 ya da 3 bardak ve bir kova buz veriyorlar. Yalnız bu barda da barmenler çok suratsız.  Bir şey almak istiyorsun ağız burun yapıyorlar.


 Cips fiyatlarına atarlandığım dakikalar

     Siem Reap'ta Fransız ağırlıklı olmak üzere yüksek oranda turist var. Nedeni Siem Reap'ın dünyaca ünlü Angkor Wat tapınağına sadece 5 km uzaklıkta olması.Tapınakları görmek için gelenler Siem Reap şehrinde konaklıyorlar. Bu nedenle hostellerden 5 Yıldızlı aşırı lüks otellere seçenek sayısı bir hayli fazla.




Lezzetli sokak yemekleri çok ucuz .
   
       Kamboçya'da eğer bir restoranda yemek yerseniz fiyatlar gerçekten yüksek fakat sokak restoranlarından yerseniz doyurucu porsiyonu olan nodle, pirinç pilavı, çeşitli çorbalar 1-1.5 dolar fiyat aralığında. Kamboçya Riel'i resmi para birimi olmasına rağmen tüm alışverişler dolarla yapılabiliyor. Genelde 1 doların altındaki para üstlerini Kamboçya Riel'i olarak veriyorlar. 1 dolar yaklaşık 4000 Kamboçya Rieli'ne denk geliyor. Bu arada marketlerde abur cubur fiyatları inanılmaz yüksek; 3 dolara cips, 16 dolara kiraz gördü bu gözler. 




18.90 dolardan 16.90 a düşen promosyonlu kiraz 

        Alkol çok ucuz olunca bir mekana oturdum. 1-2 saat içinde 7-8 bira içmişimdir ve kafamda güzel oldu haliyle. 3.5 dolar hesap ödedim hemen karşıda yer alan Temple Kulübe  girdim. Baktım Kamboçyalı erkekler etrafımda fır dönüyor. Güneydoğu Asya'da ladyboylar çok yaygın bunun yanısıra toplumun gaylere bakışı çok toleranslı bende ömrüm boyunca herkesin kişisel tercihlerine saygı duymuşumdur. Bende bu durumu görünce önüme gelen ilk kızı çektim kendime ve gece boyu içtik, dans ettik. Nasıl olsa alkol ucuz kova kova alıyorum. 
   

Sürahiyle satılan bira Temple kulüpte 3 dolar 


50'lik fıçı bira 50 cent


  
 Bu karavan barlarda istediğiniz müziği çalabiliyorsunuz
 Kokteyl fiyatları 1-2 dolar 

        Saat 2 civarı çıktık kızla tuk-tuk'la benim otele geldik. Yine gözlüklü kıl kuyruk otel görevlisi orada ve kızın girmesi için ekstra 10 dolar istedi. Münakaşaya girmedim o an ama bana kaldığım Okay 1 Villa otel ve çalışanları baya fırsatçı gibi geldiler. Gidecekler  için daha iyi alternatifler vardır diye düşünüyorum.....
         
       Siem Reap 2. Gün 

       Uyandım. Kafamın içinde filler tepişiyor resmen. Çok uzun zamandır böyle bir hangover yaşamamıştım. Kafamı sola bir çevirdim yanımda çıplak bir kız. Taniyamıyorum bu benim akşam dans ettiğim kız olamaz. 2 dakika hareketsiz tavana bakıyorum pişmanım, içip baya dağıtmışım akşam demek ki.
        Kız uyandı. Güç bela ikna edip yol parası verip gönderdim Ayılamıyorum bol bol su içip kendime gelmeye çalışıyorum. Pub street civarına gidip kahve içerek  kendime gelmeye çalışıyorum. 2. Günüm Siem Reap'ta ama hala tapınaklara gitmedim.
        Amouy  adında bir kızla tanışıyorum ona Angkor Wat'a gitmek istediğimi ama turların  en az 15 dolar istediklerini anlatıyorum. Ben yarın izinliyim motorum var seni alır götürürüm para istemiyorum beraber gezeriz diyor. Hemen atlıyorum teklife çünkü Angkor Wat'ın 1 günlük giriş fiyatı 37 Amerikan doları. 
              ……..................................

      Huylu huyundan vazgeçmez. Akşama doğru yine şeytan dürttü ve biraz içip Temple kulübe gittim. Bugün Kamboçyalılarla işim yok. Dans eden bir Fransız kız var birbirimizi kesiyoruz ya da ben öyle sanıyorum .Kalabalıklar ben ise yalnız kurt ve henüz harekete geçecek kafada değilim.Bir anda 3-5 Kamboçyalı çocuk geliyor  çevremize rakip olarak bile görmüyorum onları. Bu arada Kamboçyalı çocuklar kızlarla dans etmeye başlıyorlar kendime işin ciddiyetini kavra  diyorum. 
      Kızın ilgisini çektim hafiften kadeh tokuşturmalar,gülüşmeler .... Ama o da ne ? Kamboçyalı çocuklardan biri birden yılan gibi kızı kapıyor ve dansa başlıyorlar. Dans öpüşmeye gözümün önünde ise neredeyse sevişmeye dönüşüyor.Hayatımın en şerefli mağlubiyetlerinden birini alıyorum. Liverpool'dan 8 yiyen Hakan Arıkan hüznü var üzerimde. Maç sonu açıklamaları yapan Sinan Engin çaresizliğine  sahibim. Burada daha fazla duramam gidip yatayım sabah 8'de Angkor Wat  tapınağına gideceğim .......

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA