Tayland Günlükleri-4


  •        Bangkok 4.Gün

 
   12 gibi uyandım. Aşağıda biraz goy goy yaptık elemanlarla. Belfasttan bir çocuk gelmiş dilim döndüğünce Kuzey İrlanda hakkında konuştuk . Beni cezbeden yerlerden çünkü . Bugün China Town'a gidiyorum. Tuk-tuk sürücüsüne sordum 250 baht dedi, yavşak. No no dedim . Sen kaç veriyorsun dedi? Bizim malum  el işaretimizi yaptım.
     Gelmeden Zaferimle konuştum. Kendisi buraların uzmanıdır. Güneydoğu Asya'nın Uber'i Grab adlı program. Vietnam da kullanmış, mutlaka gitmeden indir dedi bana. Grabden moto taksi çağırdım. 54 baht karşılığında China  Town kapısına kadar götürdü.


Bangkok'un Çin mahallesi giriş kapısı.

     China Town karşısında Golden Buddha yer alıyor.  Bileti 40 baht gelmişken  gireyim dedim. Yanıma yasli bir amca geldi.
   - İpek resimler satıyorum 500 bahta
     Dayı sen ne diyorsun? 80 lira nereden baksan.
  Tayland'da satıcı kaç para derse 5 te 1 ini söyleyin mutlaka ortada buluşturuyor.
   Nerelisin?
    Türküm
    Futbol seviyor musun?
    Hastasıyım
    Ben gençliğimde futbolcuydum çok takip ederim. Hangi takımı tutuyorsun? Cimbom Fener?
   Cimbom.
     Başladı Re Re Re Ra Ra Ra Galatasaray Galatasaray Cibombom. Dayıyla samimiyeti arttırdık . Bir fotoğrafımı çeker misin dedim tapınakla kendi fotoğrafını çekti.


Tapınakla fotoğrafımı çekmek isterken :)



   Taylandlı dayı Cimbom marşı söylüyor;)

    Yukarı çıktım çok büyük bir altın Buddha heykeli var. İlk gün ufacıkları bile etkiliyordu beni hissizleştim Buddha'ya karşı. Zaten Tayland'da en sık karşılaşacağınız figürler Buddha heykelleri bunun yanı sıra kraliyet ailesi. Taylanddan uzak kaldığım 5-6 günlük sürede Tayland kralının ve ailesinin portresini görmeyi özledim resmen, görmeyince içimde  boşluk oluştu.


Tayland'ı Tayland yapan adam gibi adam


 Altın Buddha heykelinin olduğu çin mahallesi girişinde yer alan tapınak.

     Çin Mahallesi'ne öğle vakti girdim pek bir numarası yok. Bir tapınağa girdim kapısı açık içeride boy boy tahta penisler var hemen geri çıktım . Biraz daha yürüyünce nehir kenarına geldim ve restoran gördüm. Bir şeyler yemeye girdim arkamdan 15-16 kişilik Türk turist grubu geldi. Ağzımı açıp bir şey demedim onlarda Türk olduğumu anlamadılar.


Çin mahallesinin dar sokaklarında pek çok grafiti görmek mümkün 

    Nehir kenarında 50 baht karşılığında bot turu var. Son durak Khosan'a gidiyor deyince botla dönmeye karar verdim. Güzel bir deneyim oldu benim içinde. Chao Praya nehri kenarında ahşap evleri seyrede seyrede güneşi batirdim ve Khosandayim. Bugün  Bangkokta son gece ve Khosan dışına henüz çıkamadım. Bangkok İstanbul kadar büyük ve görmediğim çok fazla yeri var.


Nehir kenarında gökdelenler. 

     Akşam tesadüf bir yere oturdum. Chang beer large 80 baht. Canlı müzik var. Aman Allahım adamlar safi yetenek .Muhteşem bir performans. Elvis, Beatles, Rolling Stones, The Door 60-70 Rock&Roll akıyorlar resmen. Program biter bitmez tebrik ettim. Tayland'da canlı müzik barları harika, uygun fiyata kaziklanmadan muhteşem müzikler dinleyebilirsiniz. Türkiye de en baba rock grupları o  üç gencin boku olamaz iddialıyım. Tayland'a gidecekler mutlaka bir canlı performans dinlemeden dönmeyin.


Çin mahallesi duvarları.

       Sabah çıkış zamanı geldi. Çıkış gününden önce turizm firmalarına baktım Khosanda. Genelde Pattaya için 250-300 baht istiyorlar. Birinden almaya niyetlendim. Önce sizi bir minivan alacak otogara götürecek oradan büyük otobüsle gideceksiniz dedi kadın.  Hostele döndüm dedim bro sizden Pattaya'ya giden shuttle var mı? 300 bahta var seni buradan alıyor. Süper o zaman diyorum uğraştığıma değmez. Ertesi sabah servis gelip beni alıyor ve Pattaya yollarına düşüyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA