Tayland Günlükleri-2

    Bangkok Gün 2
       
    Kaldığım yer parti hosteli tabir edilenlerden. Kendi barı var ve akşamları alkol eşliğinde oyunlar oynuyorlar.Haliyle gürültü sevmeyenleri biraz üzebilecek bir yer. Oda da iki Hollandalı var. Birini al direk manken ya da film yıldızı yap ama çok sessizler ve kendi hallerinde takiliyorlar.
    İkinci günüm Buddha'nın doğum gününe denk geliyor. Alkol almak,satmak ve tüketmek kesinlikle yasak. Kıyıda köşede aman içeriz falan desenizde bu işi ciddiye alıyorlar. Yakalanılırsa hapis cezasına kadar gidebilecek bir sürece yol açıyor.
    Gitmek istediğim tapınaklar var madem  bugün alkol yok,parti yok ülkede sessiz bir anma var ama kesinlikle kutlama yok.


Geleneksel kıyafetleri içinde anmaya hazırlanan Taylandlılar 

     Önceliğimi; City Hall'e  veriyorum. Grand Palace'nin karşısında Khosan'a yürüyerek çok yakın on ya da on on beş dakika sürüyor. Hava çok sıcak ve nemli, City Hall'de beni  tütsü kokuları karşılıyor. Tütsü kokularına sonradan  alışıyorum hangi tapınağa gidersem gideyim tütsü kokusu almak olası. Dua eden Budistler kutsal kabul ettikleri yerlerin etrafını defalarca çiçeklerle dönüyorlar.Bunu o gün gittiğim her tapınakta gözlemledim.


City Hall 

     Grand Palace'a giremedim çünkü girişi 500 baht.  O gün ki kurla yaklaşık 75 TL gibi bir miktara eşit. Bahçesine kadar girebildim.Arkamdan biri seslendi; içeride ne var nasıl diye ? Dedim girmedim çok pahalı onlarda benim gibi düşünmüş olsa gerek.


Tapınak içerisinde dua eden Budistler 

     Taylandlı bir kızla erkek arkadaşı yanımdan geçtiler. İstersen fotoğrafını çekebiliriz dediler tabi dedim sevinirim.Sohbet etmeye başladık nerelisin diye sordular Türküm deyince gülmeye başladı. Meğerse yanında ki erkek arkadaşı da Türkmüş. Ayak üstü 5-10 dakika sohbet ettikten sonra oradan ayrılıp Wat Pho'ya gidiyorum.



Wat Pho  tapınağında bir çok Buddha heykeli görmek mümkün .

Giriş ücreti 100 baht. Wat Pho için Thai masajının doğduğu tapınak deniyor. Ayrıca burada arzu edenler masajda yaptırabiliyormuş. Ben gerek duymadım.
 

 Wat Pho tapınağı 

     Tüm Budist tapınaklarında kutsal alanlara girerken ayakkabılarınızı çıkarmanız lazım bizim camilerde olduğu gibi. Evler, hosteller ve oteller için de çoğunlukla geçerli bu durum. Wat Pho da çok sayıda öğrenci görüyorum. Tapınaklara gittikçe alışıyorsunuz ve belli bir süre sonra hepsi aynı gelmeye başlıyor. Bu konuda Wat Arun'u ayrı tutarım. Wat Pho'dan 500-600 metre yürüyünce 4 baht karşılığında nehri geçen feribotlar var. Bu feribotlar sizi direk Wat Arun tapınağına götürüyor .


Wat Arun tapınağına 4 baht karşılığı giden feribotlar 




Chao praya nehri. 

Wat Arun'un girişi de 50 baht. Taylandlılar için girişler ücretsiz. Feribotla karşıya geçiş 5 dk sürmüyor mesafeler birbirine çok yakın.
 

  Wat Arun


Wat Arun tapınağı.  

     Wat Arun'dan dönerken bir ilki gerçekleştiriyorum ananas içerisine dondurma yapıyorlar madem yemek yiyemiyorum bari bunu yiyeyim diyorum. 50 baht karşılığında muhteşem bir lezzet.



Tayland'da hemen her yerde bulabileceğiniz bir lezzet .

Biraz daha ileriden yine bir sokak satıcısından tropikal meyveler alıyorum. 20 baht karşılığında hayatımda yediğim en en lezzetli tropikal meyveler bunlar. Gidecek arkadaşlar çok uygun fiyatlara mango,ananas ve ismini bilmediğim cesit çeşit meyvelerden bol bol yiyin o tadı Türkiye'de bulmak imkansız.
      Hostele döndüm bu gece parti yok. Alkol herkesin mazotuymuş meğerse bir gün önce cozutan gençler bugün kedi adeta sessizce uno falan oynuyorlar. Kimsenin keyfi yok ben iyi ki  yordum kendimi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA