Büyükada Bisiklet Turu

Bostancı

Perşembe günü işten erken çıkmanın
avantajını kullanarak adalarda bisiklet sürmeye karar verdik. Çocukken aman oğlum ezilirsin aman mahalle arası burası gibi sebeplerden bisiklet sahibi olamadım. Geçen sene ilk defa Büyükada'ya gittiğimde bisiklet kiralayıp sürmeye başlamış, inanılmaz kalabalık olduğundan Büyükada Sahilinden  ve Saat Meydanından ayrılmamıştım. O günden sonra kendime bisiklet alarak devamını Sarıyer Sahilinde getirmiş, neredeyse Mayıs ayından sonra her akşam Sarıyer- Ortaköy arasında gidip gelmiştim.

Ümraniye'den Bostancı'ya kadar araçla gelip İspark'a park ettik.

Bostancıya kadar arabayla gidip bisikletlerimizi aparatla araca bağladık ve sahilden sonra Bostancı İskeleden Adalara giden vapur saatlerine baktık.Ne yazık ki Şehir hatları ve Mavi Marmara'nın 11.30'da hareket eden vapurlarını  kıl payı kaçırdık.12.30'a kadar Bostancı Sahil Maltepe arasında yer yer bisiklet sürerek yer yerde Beltur Kafelerden çay kahve içerek vapur saatini bekledik.12.30 vapuruyla Adalara hareket etmeye başladık. Yanınızda bisiklet götürürseniz birer akbil ücretide bisikletler için alıyorlar. Bisikletler için ücret şehir hatlarında yok fakat Mavi Marmara  tur ile giderseniz bu duruma hazırlıklı olun.

Büyükada

20-25 dakikalık bir yolculuk sonucunda Büyükada'ya varıyoruz. Ramazan ve bende bisiklet var Büyükada saat meydanının yakınındaki bisikletçilerden Kader için bisiklet kiralamak için fiyat alıyoruz . Saati 10 TL gün boyu 25 TL, bizim yapacağımız turun bir saati aşacağını düşünerek bisikleti gün boyu kiralamayı tercih ediyoruz.

Büyükada Saat Meydanı

Büyükada Saat Meydanı Cumhuriyetin ilanıyla beraber 1923 yılında yapılmış ve o günden beri Büyükada'nın merkezi konumunda.Çevresinde onlarca restoran,kafe, meyhane, lokanta, hediyelik eşya dükkanları , bisikletçiler yer alıyor. Bizde turumuza Büyükada saat meydanının biraz ilerisinde yer alan Büyükada Emniyet Amirliği önünden başlıyoruz. Milli egemenlik ve 23 Nisan caddelerini geçerek Çankaya Caddesine çıkıyoruz . Çankaya caddesinin devamında Büyükada'nın göze hoş gelen ahşap ve cumbalı köşklerinin yer aldığı Nizam caddesine ulaşıyoruz.  Nizam caddesinin devamında Nizam Camii'ni aşınca yaklaşık 1-1.5 km sonrasında Dilburnu Tabiat Parkı'na varıyoruz .

Nizam caddesi üzerinde yer alan köşkler

Dilburnu  Tabiat Parkı'nın giriş ücreti 7 TL ve adada mangal yapmaya müsait tek alan burası. Biz Dilburnu Tabiat Parkına girmeden  yanındaki yokuştan devam ediyoruz ve Aşıklar tepesine varıyoruz. Dilerseniz aşıklar tepesinde yer alan aşıklar kafede bir çay ya da kahve molası verebilirsiniz .
      Aşıklar tepesini  geçince faytonların buluşma noktası olan 6 yolun birleşmesiyle oluşan Manastır meydanına geliyoruz. Manastır meydanı, Aya Yorgi, Büyük Tur Yolu, Yetimhaneye gidebileceğiniz yollara ayrılıyor. Orada ayak üstü tanıştığımız bir çift Yetimhanenin etrafının  kapalı olduğunu ve binanın girişine ulaşmanın mümkün olmadığını, bir şey göremediklerini söylüyorlar. Onlarla konuşunca fikrimizi değiştirip Büyük Tur  yoluna girmeye karar veriyoruz .

Dilburnu Tabiat Parkı

Aşıklar tepesi ve kahve

Büyük Tur Yolu

Büyük tur yolunda biraz ilerleyince etrafa sinen at boku kokusu ortadan kalkıyor ve fayton görmez oluyoruz .  Kuş cıvıltıları ve ağaçlar arasında bir iki km yol aldıktan sonra Şehitlerimiz için yapılan Şehitler Ormanıyla karşılaşıyoruz.  Şehitler ormanını geçince yine bir kaç km ağaçlar ve kuş cıvıltıları arasında yol alıyoruz ve muhteşem manzaralarla bisiklet sürmeye devam ediyoruz .

Büyük Tur Yolundan Manzaralar

Büyükada Şehit Ormanı

İniş yolunda Fenerbahçe'nin efsane ismi Lefter KüçükAndonyanis'inde ebedi uykusuna yattığı Latin Katolik Mezarlığına ulaşıyoruz. Mezarlık içerisinde ve önünde çalışma olduğundan girişe izin vermiyorlar. Yine mezarlığı biraz geçince çok yakınında Adalar müzesi yer alıyor .  Burayı  pas geçip turumuza devam ediyoruz ve  Fayton park merkeziyle karşılaşıyoruz .

Roman Katolik Mezarlığı

Adalar Müzesi

Türk edebiyatının ünlü isimlerinden Reşat Nuri'nin Büyükada'da uzun yıllar ikamet ettiği evi.

Biraz daha ilerleyince İstanbul'un gökdelenli manzarası karşımıza geliyor ve yavaş yavaş köşklerle kaplı mahallelere ulaşıyoruz . Adada bir çember çizdik ve yeniden başladığımız noktaya döndük. Uzun ve yorucu bir turu  bitirdiğimize göre vakit yeme içme vaktidir diyerek bir kaç bira içerek dinlendik ve 17.30 vapuruyla yeniden İstanbul'a dönüşe geçtik .

Büyükada sahilinin paralelinde yeralan
Cadde

Büyükada'da birbirinden güzel köşkler ve evler yer alıyor.

Adalar dönüşü sahilde balık tutan biri ve muazzam gün batımı.