İsrail Gezisi/Temmuz 2017

         Karar Aşaması
     2017 yılının Nisan ayında çok sevdiğim bir arkadaşım İstanbul'da benimle beraber kaldı.Sivil toplum kuruluşlarında yönetici,uzun süre yurt dışında yaşamış ve hala orada yaşayan biri olunca sohbetlerimiz Afrika'da yürüttükleri gönüllülük projeleri hakkında oldu.
        2008-2009 yılları arasında Macaristan'da Avrupa Gönüllü Hizmeti(EVS) programında engelli çocuklarla beraber calışmış;bir çok ülke görmenin yani sıra  manevi tatminde yaşamıştım. Konuşmalarımız esnasında bana Workaway adlı internet sitesinden bahsediyor.
    Workaway;155 ülkeden on binlerce gönüllünün ve ev  sahibinin yer aldığı temel amacı ev sahipleriyle gönüllüleri çeşitli iş kollarında buluşturmak olan bir internet sitesi.Sisteme üye olmak ev sahipleri için ücretsizken,gönüllü çalışmak isteyenler 25 dolar karşılığında 1 senelik üyelik satın alabiliyorlar.Bende sisteme üye olduktan sonra fotoğraflarımı yükleyip, basit bir cv oluşturuyorum.
    Sitede sosyal projelerden hostel resepsiyonistiğine,organik tarım çiftliklerinden,gençlik festivallerine,dil okullarında gönüllü öğretmenlikten, çocuk bakımına pek çok alternatif mevcut.
     Üye olduktan sonra en önemli karar aşamaları;hangi işe yöneleceğim ve hangi ülkeyi seçeceğim. Bir iki gün siteyi ve iş ilanlarını inceledikten sonra hostelde çalışmaya karar veriyorum.Seçimimde en büyük etkenler hostellerin ekseriyetle şehir merkezlerinde yer almasi ve pek çok insan tanımaya olanak tanıması oluyor.
    İş seçimimi netleştirdikten  sonra İsrail'e gitmeye karar veriyorum.İsrail'de yer alan projeleri tek tek incelemeye ve bu projelere mesaj yollamaya başlıyorum.Bir kaç gün içerisinde Tel Aviv ve Hayfa'da iki hostel hala gönüllü çalışan aradıklarını ve gelebileceğimi söylüyorlar. Tel Aviv de yer alan hostel minimum 1 ay çalışabilecek birini aradıklarını söylerken;Hayfa ise süre sınırlaması koymuyor.Tercihimi Hayfa'da yer alan Al Yakhour Hostelden yana kullanıyorum.Detaylari site üzerinden konuşuyor,karşılıklı olarak anlaşıyoruz.İsrail seyahat planıma böylece başlamış oluyorum.

        İsrail Vizesi 

     İsrail,Türk vatandaşlarından vize isteyen bir ülke. Eğer İsrail'i kısa süreli ziyaret edecekseniz B/2 yani kısa süreli ziyaret vizesine başvurmanız gerekiyor.Basvuru için gereken evraklar;
            Pasaport(En az 1 yıl geçerli)
            Başvuru formu(embassies.gol.il adresinden indirilebilir.)
            Son bir yıl içerisinde çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğraf(5×5)
            Otel ve uçak rezervasyonları 
  Bunların yanı sıra ben banka hesap dökümünde 3000 Türk lirası göstermiştim.
     İsrail Vizesi almak için İstanbul Levent'te yer alan Yapı Kredi C Blokta yer alan İsrail konsolosluğuna gitmeniz gerekiyor.Plaza girişinde yer alan konsolosluk görevlisi sözlü olarak sıra veriyor.Basvuru için gittiğimde üç kişiye birden altı numarayı vermiş ve altı numara dediğinde üç kişi birden ayağa kalkmıştık.Heyecanlı bir kız altı numara benim benim diye bağırmış ve ilk sıraya geçmişti.Görevliyle beraber bu duruma gülmüştük.
     Sıranız geldiğinde başka bir görevli eşliğinde konsolosluğun bulunduğu kata çıkıyorsunuz. Yanınızda görevli olmadan asansör bu katta durmuyor.Asansörün durmasını sağlayan görevlide bulunan bir kart.
     Yukarı çıktığınızda tekrar bir X-Ray cihazından geçiyorsunuz.İsrailli bir polis size sorular yöneltiyor.Polisin yanında tercüman var ama ben İngilizce konuşmayı tercih ediyorum.
       Buraya nasıl geldiniz? Kendi aracımla
       İsrail'de nerelerde ve ne kadar kalacaksınız ? 2 hafta süreyle Tel Aviv,Hayfa ve Kudüste.
       Üzerinizde kesici alet ya da silah var mı? Ulan elli kere x-ray cihazından geçirdiniz.Bu soruları sorarken bir ara ellerimi arkada birleştirdim.İsrailli polis lütfen ellerinizi görebileceğim  şekilde önde tutun diyerek beni uyardı.
      Polisin sorgusu bitince arkada yer alan odada ki kapı açılıyor ve evraklarımı burada başka bir görevliye teslim ediyorum.Vize başvurunuz bir  kaç gün içerisinde sonuçlanır diyorlar.Vizemin çıktığı bilgisi SMS olarak bana geliyor. Girişte  yer alan görevliden pasaportumu beş dakika içerisinde alıyorum.

    1 ay süreli tek girişli İsrail turistik 
vizesi 

      İsrail Vizesi almanın en güzel yanı tüm bu işlemler için vize harcının olmaması.israil turistik vizesi Türk pasaportu sahipleri için ücretsiz.
Bir aylık tek girişli İsrail Vizesi pasaportuma yapıştırılmış durumda ve bu durum bazı Arap ülkelerine ve İran'a girişte sıkıntı yaratabilir.

 Ben Gurion Havalimanı 

      Tel Aviv de yer alan havalimanı;adını İsrail'in kurucularından biri olan ve 1948 yılında kurulan İsrail devletinin ilk başbakanı,bir dönem eğitimini İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde sürdürürken siyonist faaliyetleri nedeniyle sınır dışı edilen David Ben Gurion'dan alır.
   
David Ben Gurion


Ben Gurion havalimanı güvenlik önlemlerinin çok sıkı tutulduğu,girmenin ve çıkmanın çok zahmetli olduğu bir havalimanı.
İsrail'de güvenlik önlemleri üst düzeyde tutuluyor.Bunu ülkeye giriş yaptığınız andan itibaren hissediyorsunuz.Milli gelirlerinin %30'luk kısmı her yıl güvenlik harcamalarına ayrılıyor. 
 Pek çok ülkede sınırlarda havalimanlarında Türk Pasaportu taşıdığı için ekstra sorulara tabii tutulan,tüm belgeler eksiksiz olmasına rağmen zorluklar çıkarılan ben;İsrail'e bir kaç basit soru sonrasında elimi kolumu sallayarak giriyorum.Tipinden Batı Avrupalı ya da Kuzey Amerikalı olduğunu tahmin ettiğim biri sorgu için ayrı bir odaya alınırken;bana basitçe nerede, ne kadar kalacaksın sorularının sorulup,ülkeye kolayca girişim beni hayrete düşürüyor. Okuduklarımdan sonra kendimi çok daha zoruna hazırlamıştım.ilk defa rollerin değişmesi hoşuma gidiyor.
    İsrail pasaport polisi pasaportunuza damga vurmuyor. Onun yerine mavi renkte bir kart size veriliyor.israil'den çıkana kadar o kartı saklamanız gerekiyor. 
Havalimanından çıkmadan otobüs ya da trenle başka bir şehire geçebilirsiniz.israil'de tren bileti alırken sıklıkla makineler kullanılıyor.Tren bileti almak için makineyle cebelleşirken bir kaç kişi yanıma gelip benimle İbranice konuşuyor.Turist olduğumu ve İbranice bilmediğimi belirtiyorum.Ben onlardan yardım isteyerek makineden 33 şekel karşılığında Hayfa tren biletimi alıyorum. 1 saat sürecek bir yolculuk için yüksek bir rakam.
İsrail para birimi olarak İsrail şekelini kullanıyor.Temmuz 2017 de Türk lirası ve İsrail şekeli'nin değeri aynıydı.1 İsrail şekeli 1 Türk lirasına eşdeğerdeydi.Hesaplama açısından kolaylık sağlayan bu durum aynı zamanda İsrail'in ne kadar pahalı olduğunu çabuk kavramamı sağladı.Bugün(30 Ağustos 2018) 1 İsrail şekel'i 1.85 Türk lirasına eşdeğer.Liranin,şekel karşısında %85 lik bir değer kaybı var.İsrail pahalı bir ülkeyken artık bizler için gidilmesi en zor destinasyonlardan birine dönüşmüş durumda.
...
Trende Adiv'le tanışıyoruz.Nerede ineceğimi ona soruyorum. Aynı durakta ineceğiz ben seni yönlendiririm diyor. İndikten sonra tren garına yakın park ettiği aracıyla beni Al Yakhour Hostelin kapısına kadar bırakıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA