Astana Gezisi/Temmuz2018

                          KAZAKİSTAN ASTANA GEZİ YAZISI

          Tam söylendiği saate 22.10'da kalkışa geçiyoruz. Anonslar 4 dilde yapılıyor; Kazakça, Rusça, İngilizce ve Türkçe...
Güzel İstanbul
   
          Sabah 5.30 civarında Nursultan Nazarbayev Havalimanı'na iniş yapıyoruz.  Bizden başka alana gelen uçak yok ve bavulumu Bangkok'ta alacağım. Pasaport kontrol noktasına geldiğimizde görevli vize var mı diye Türkçe soruyor. Kazakistan'ın Türk vatandaşlarından 90 gün süreyle vize istemediğini belirtiyorum. Puştluğuna söylemiyorsa eğer adama işini öğretiyorum.

Astana Nursultan Nazarbayev Havalimanı yakınında bir yerleşim yeri.

Nursultan Nazarbayev Havalimanı 
  Havalimanından şehir merkezine 10 ve12 numaralı otobüsler gidiyor. 10 numaralı otobüsle 180 Tenge karşılığında şehir merkezine geliyorum.180 Tenge yaklaşık yarım dolar yapıyor.  
Yol boyunca dikkatimi çeken muazzam bir inşaat seferberliği; bir sürü  iş makinesi, baretli iş-çiler, temeli kazılan bitmeye yakın ya da bitmiş inşaatlar şehrin dört bir yanından yükseliyor.

Şehirde yoğun inşaat faaliyetleri dikkat çekiyor.

   Beiterek Kulesi yakınındaki durakta iniyorum.(Hava yağmurlu ve 7-8 derece) Şehrin turistik denilebilecek yapıları bir kaç kilometrekarelik alanda yer alıyor. Bu nedenle yürümeyi tercih ediyorum fakat yağmur şiddetini arttırınca bu kararımın yanlışlığının farkına varıyorum.
         Yağmur şiddeti azalana kadar bir kafe bulup oturayım diyorum ve film burada kopuyor. Kilometrelerce yürüyorum ama bırakın açık kafe ya da bar bulmayı açık bir dükkan bile göremiyorum. Astana'nın bu konudaki eksikliği beni hem şaşırtıyor hem de perişan ediyor; sırılsıklam oluyorum. 

Şehrin merkezi noktalarından biri Beiterek Kulesi

         Astana dümdüz bir şehir; tek bir yokuş, eğimli sokak bulmak imkansız. Upuzun  ve geniş caddeler Sovyet geçmişi olan diğer şehirler Kiev, Kharkov, Kişinev'de sık rastladığım gibi... Yer altı geçit ve çarşılarıysa burada yok ya da ben rastlamadım.

Astana'da bir belediye otobüsü.

Modern binalar ve gökdelenler azımsanamayacak kadar fazla.

Şehrin merkezinde  Maslakta olduğu gibi  bir çok gökdelen yer alıyor.

          Astana'da yer alan Ulusal Tarih Müzesi çok büyük bir yapı ve içerisinde Kazak ve Orta Asya Türk geleneklerini yansıtan  pek çok eser sergileniyor. Astana'nın en turistik yapılarının olduğu yerlere giderken telefonumun şarjının bitmesi fotoğraf çekememem kaderin bir cilvesi sanırım. Çünkü bir daha bu yolları aynı hevesle yürür müyüm? Sanmıyorum.


            Temmuz  ayının  23'ü olmasına  rağmen hava sisli ve soğuk               
        

Şehir içi yollar çok geniş ve gidiş geliş bir kaç şeritten oluşuyor. Caddeler alabildiğine uzun.

     Astana, tek başına  turistik gezi yapılacak bir  şehir değil aktarma uçuşla buraya geliyorsanız bir kaç saat  şehrin  turistik bölgelerini görmeniz için yeterli olacaktır.  Bu  sene içerisinde  20. yaşını kutlayan  Astana çok yeni bir başkent ve ülkenin kuzeyinde yer alıyor .Temmuz ağustos aylarında gelinse bile yanınızda mutlaka ceket ya da hırka bulundurun.

                   Air Astana'nın yayınladığı dergi. Bu arada Air Astana'ya başka bir yazıda değineceğim.

 Peki kimler Astana'ya gelmeli?
Dev inşaat alanları ve iş makinelerini seyretmeyi sevenler Astana tam sizlik.

Gezilecek Yerler
           1-Nur Astana Cami
                        2-Barış ve Uzlaşma Sarayı
        3-Baiterek Kulesi
  4-  Han Çadırı
                            5-Kazakistan Ulusal Müzesi.

   Şehrin İshim Nehri kıyısı yürüyüş yapmak ya da bisiklet kullanmak için uygun bunun yanı sıra şehirde geniş parklar yer alıyor.


Sovyet mimarı özelliklerini taşıyan bir çok binaya rastlamak mümkün.


Astana'da, İshim Nehri'ne yakın bir park.


Binalar Binalar ...


                                  Astana'da yer alan geniş parklardan biri.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Angkor Wat:Dünyanın En Büyük Dini Mabedi

Tayland Günlükleri-Pattaya Giriş

ATiNA