Pattaya 1.gün

Pattaya Plajı

Bangkok - Pattaya arası yaklaşık 160 kilometre ve yol durumuna göre iki ya da üç saat içinde varılıyor. Tayland Güneydoğu Asya'nın en gelişmiş ülkelerinden biri bu nedenle yollar güzel.
    Biz Pattaya ya girerken şoförü bir telaş aldı.  İnanılmaz aksanlı bir İngilizcesi vardı ve adamı anlamak neredeyse imkansızdı. Pattaya girişinde arabayı kenara çekip eline kağıt kalem alarak sürekli bir şey yazdı. Bana nerede kalıyorsun diye sordu ve otelin rezervasyon sayfasını gösterdim. Tüm adresi yazdı .Benimle beraber  beş altı kişinin daha adresini yazdı. Meğerse 10 dakika boyunca  sizi otele kadar götüreyim adam başı 100 baht verin diyormuş. Pattaya'ya geliş zaten 300 baht, 2 kilometre yol için 100 baht istiyor. Ben yürümek istiyorum dedim.

Walking street

Walking Street'e yakın bir yerde indirdi ve yürürken İstanbul kebabı gördüm . Teli şarj edip Google haritadan otelin adresine baktım dümdüz bir yol ve 1.4 km uzaklık. Yürüdüm tabi.
    Soi(sokak) Honey'de tutmuşum oteli. Pattaya'nın en hareketli sokaklarindan biriymiş. Komşular ladyboy barları, go-go barlar ve masaj salonları. Karşımızda da çamaşırlarımı iki kere yıkattığım küçük çamaşır dükkanı.

Fil tanrıçaya dualar eden abla.

Soi honey de bir keşiş.

Bangkok çok kaotik , kalabalık ve yorucu bir şehir. Türkiye'de İstanbul neyse Tayland'da Bangkok o. Hatta Bangkok çok daha rezalet bir trafiğe ama çok daha sabırlı ve sakin insanlara sahip. Kamboçya dönüşü otobüse bindim 500 metre ilerledik ve bir daha 30 dakika boyunca araba  bir kaç metre ilerleyebildi. Otobüste oflayıp çıldıran tek bendim. Kimsede ses soluk yok. Baktım olmayacak otobüslerde bilet ücreti toplayan görevliye kapıyı açabilir misiniz ben ineyim dedim. İndim trafik, gökdelenler, alışveriş merkezleri bir anda yordu beni. En şaşırtıcı olanı tek bir korna sesi duymamamdı. Tüm bu sebeplerden sanırım Pattaya daha bir sevimli geldi bana.Sahipleri olmasa da şehir güzel .  45 dakika mesafede yüzülebilecek güzel adalara sahip. Walking Street bitiminde  30 baht karşılığında Koh Larn'a giden feribotlar bulunuyor. Koh(Ada)

Koh larn

Pattaya Gün 2

Otelden çıktım karnım çok açtı ve otel çevresini göreyim diye yürümeye başladım. Soi(sokak) Honey'i bitirip sola döndüm ve döneri yeni takmış atletli bir abiyle göz göze geldik. Bir an emin olamadım Türk döneri yazıp satan yabancılardan biri olabilir diye düşündüm.
     -Merhaba kardeşim
     - Merhaba abi
     -Ben emin olamadım ama yemek yemeye çıkmıştım
     - 10 dakikaya hazır olur. Vaktin varsa bir çay içelim.
       Pattaya'nın kralı Halil abiyle böyle tanıştık. Pattaya bir kadın olsaydı Halil abinin ona duyduğu aşkı ne Mecnun Leyla'ya ne  Romeo Juliet'e duyabilirdi. Ben hayatımda bir yeri bu kadar seven ve iştahlı öven bir adam görmedim.

Erkan abi, Halil abi ve ben

Muhabbet güzel demlik bitti. İkinciyi yaparken Emrah ve Doğukan geldiler. Gençler Bangkokta yaşıyor ve bir kaç günlüğüne Pattaya'ya gelmişler.  Muhabbet sarınca saatler geçti samimiyet arttı . Emrah akşam ne yapacaksın abi dedi ?  Biz akşam  Türk grubu eğlenmeye gideceğiz sende gel deyince tamam dedim. Biri daha geldi iki yıldır Pattaya da kalıp boş boş takılıyormuş arada Türkiye'ye dönüyormuş . Halil abi çok güleryüzlü adam tam bir esnaf olmuş ama  vücut dilinden anladığım kadarıyla elemanı pek sevmiyor . Aynı samimiyeti ona karşı göstermedi.  Bu arada Ceylin Pattaya'da ve ona akşam  eğlenmeye çağırıyorlar orada iki Türk kız daha varmış istersen gel hem senin içinde iyi olur diyorum ve 22.00 civarı hepimiz buluşuyoruz.

İ-bar Pattaya Türk gecesi

Walking Street'te bir kaç eli yüzü düzgün gece kulübü var ve girişleri ücretsiz.  Şuan için en popüleri ve tercih edileni İ-bar ve İmsomnia. Bunlar dışında meşhur Pattaya şarkısında da geçen Marine Bar, Lucifer, Mix, Limax gibi gece kulüpleri ve canlı müzik barları olan Hot Tune, Rolling Stones, The Blues Factory alternatifler mevcut.

Meşhur Pattaya şarkısında geçen Marine Bar Disco

Ben Emrah'ı çok seviyorum çok samimi ve içten bir çocuk . Daha sonra yan masadan Sezer diye orta yaşlı biri selam veriyor. Niyet sonradan hasıl oluyor ki masamizdan birini beğenmiş ve bu nedenle benimle konuşarak yakınlık kurmak istiyor ama bilmediği benimde  masada yer alan çoğu kişiyle 30 dakika önce tanıştığım. Bu geceyi Türk gecesi olarak kapatıyoruz.

Halil abinin komşu esnaflarıyla aramız iyi:)

Ceylin'e diyorum hadi hazırlanalım ve Koh (ada) Larn'a gidelim uyursak asla kalkıp adaya gidemeyiz. Otele dönüp havlu alıyorum ve Pattaya sahilde buluşalım diyorum. Ben gelene kadar garibimin etrafını 15-16 kişilik bir Hint erkek grubu sarmış. Feribota kadar yürürken 7 elevende hazır yemekler satıldığını öğreniyorum. Orada dondurulmuş yemeği hemen mikrodalga fırında ısıtıp servisiyle beraber alabiliyorsunuz. Ben midyeli makarna ve Kore usulü tavuk alıyorum. Allahım o midyeli makarna nasıl lezzetli. O andan sonra en büyük besin kaynağım 7 eleven marketlerinde ki hazır yemekler oluyor. Midyeli makarna, karidesli pilav, teriyaki soslu tavuk hem ucuz hem de çok lezzetli gidecekler bilginiz olsun.

Koh Larn

Midyeli makarna hastasıyım!

Feribot yolculuğu beni biraz korkutuyor çünkü feribot çok eski ve sallanarak gidiyoruz. 45 dakikaya adaya vardık.  İlk gördüğümüz şezlonga gittik ve adam başı 100 baht dedi. İtiraz etmedik sonradan gelenler 40-50 baht gibi paralarla tuttular. Tayland'da söylenen ilk fiyata asla evet demeyin. 2 kere denize gir çık sonrası şezlongta uyuyarak geçti. Tayland'ın sönük adalarından dense de suyu berrak, kumu ince ve güzeldi.  Aslında ada da bir kaç farklı plaj varmış ve gidiş için motor kiralamayı  önerdiler ama hem yorgunluktan hem de motor süremedigimden aynı plajda kaldık.

İmsomnia Pattaya manzarası.

Akşam Halil abinin dükkana gittim .
     - Abi ben yarın Kamboçya'ya gidiyorum.
     - kan beynine sıçradı. Oğlum deli misin ? Ne işin var Kamboçyada ? Çok ararsın bak Pattaya'yı.
     - Haklısın ama heveslendim. Şimdi o kadar yol gelince  orayı da göreyim diyorum.
       Halil abi emekli olduktan sonra Pattaya'ya gelip bir sene tatil yapmış ve bu bir sene de Pattaya'dan dışarı mecbur kalmadıkça adım atmamış. Ben burada 1 milyon baht para yedim diyor.  Bir ara Rayongta iş yapmış arkadaşlarıyla ve işler istediği gibi yürümemiş.

-  Her yeri Pattaya sanma Ozanım. 3 ay kadın bulamadım ben Rayong'ta.
 Sıkı bir Serdar Ortaç hayranı 50 yaşında adam. Sarıyoruz başa yeniden çal Serdarı çal. Binlerce bestesi var oğlum süper adam. Ama abi hepi topu yedi nota var.